The One and Only
belajar dari detik Terakhir insan2 mulia
Saturday, March 20, 2010 • 3/20/2010 10:39:00 PM • 0 comments

Pernah kah kita bayangkan diri kita berada di atas ranjang kematian, apakah yang dapat kite lakukan pada waktu itu ? Suatu pertanyaan yang mesti dijawab oleh semua manusia yg masih hidup. Bagaimanakah keadaan detik2 terakhir dari nafas kita yg akan berlalu itu ? Apakah kta termasuk org yg suke untuk bertemu ALLAH SWT, atau sebaliknya seperti hamba yg melarikan diri dan takut bertemu tuanNya kerana kesalahan yang dilakukan ?


Belajar dari akhir kehidupan para salaf adalah amat penting kerana mereka adalah org2 termuka dari umat ini. para pemimpin dan ulama kaum muslimin . Sesungguhnya mereka taku kalau kembali kepada ALLAH SWT dalam keadaan membawa dosa dan kemaksiatan. Mereka takut melalui hari2 pertama di dalam kubur dalam keadaan zulmat (kegelapan yang berlapis-lapis.) mereka inginkan hari2 pertamanya di kubur(alam barzakh) bagaikan malam2 pertama yg indah di dalam syurga.

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa