The One and Only
Jangan Jadikan Cinta Kita Fitnah
Monday, October 25, 2010 • 10/25/2010 06:04:00 PM • 0 comments



Cinta adalah maruah manusia. Ia terlalu mulia.
Cinta itu.. Anugerah dari Allah. Cinta itu..FITRAH.

Naluri adalah sebahagian daripada kesempurnaan kejadian manusia. Naluri ingin memiliki dan suka kalau dimiliki. itu adalah fitrah.
kalau Naluri tidak wujud pada diri seseorang, tak normal namanya. ISLAM bukan datang untuk membunuh naluri dan keinginan itu. Tidak ! Islam tidak suruh membunuh Naluri seperti yang dilakukan oleh para paderi atau sami. jangan nafikan naluri ni. jangan berbohong pada diri sendiri.

bukan salah dan berdosa kalau perasaan itu datang tanpa diundang. itu adalah fitrah. cuma tundukkan naluri itu untuk patuh pada perintah Allah. jadilah manusia yang sihat pada nalurinya.
jangan jadi malaikat! kerana Allah ciptakan kita sebagai manusia. Dunia dan segala isinya akan hambar tanpa naluri nafsu.


"takkan nak berbual-bual pun tak boleh? itu pun zina juga ke?"

zina ada macam-2 dan jenis peringkatnya. ada zina tangan(berpegang-pegangan), ada zina mata(melihat kekasihnya dengan perasaan berahi). melihat auratnya juga zina amta. zina hati iaitu khayalan berahi dengan kekasih sepertimana yang dinyatakan oleh Rasulullah saw: kedua2 tgn juga berzina dan zinanya adalah menyentuh.kedua kakinya juga berzina dan zinanya adalah berjalan menuju ke tempat pertemuan. mulut juga berzina dan zinanya adalah ciuman.-riwayat muslim dan Abu Daud.


WALAU APAPUN ERTI CINTA...

Menyorot dasyatnya mitos cinta meracuni pemikiran generasi muda hari ini. pelbagai maksiat disana sini. pemuda meratah dara sesukahati. Gadis hilang harga diri. anak pungut merata-2
sektor inikah cinta ank mudaa ?
TAK!!
cinta tu tak kotor bahkan suci sekudus embun pagi. tangan manusialah yg mengotorinya.


BOLEH PERCAYA DENGAN PERWATAKAN MASA SEDANG BERCINTA?

  • masing-2 akan berlakon dengan watak yang terbaik. Penyayang, penyabar,pemurah dan pelbagai lagi. Masa bercinta adalah alam lakonan semata-mata.
  • bercinta penuh dengan lakonan yang dibuat-buat dan kepura-puraan.
  • masa bercinta, merajuk ada yang akan pujuk. jangan haraplah lepas kahwin bila merajuk ada yang memujuk.
  • banyak org yg kecewa dan tertipu dengan keperibadian pasangan semasa bercinta. perangai jauh berbeza. macam langit DENGAN bumi.
  • Masa berinta, dia seorang yg amat sabar tunggu pasangan. terlambat berjam-jam, SABAR..... tapi bila dah kahwin, lewat 5 minit dah kena tengking.
  • jadi, perwatakan masa bercinta tidak bole dipercayai 100%.
  • percintaan adalah suatu yang hipokrit.

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa