The One and Only
Perlis, the 'hujung dunia'
Sunday, June 17, 2012 • 6/17/2012 03:12:00 AM • 0 comments

Asslamualaikum. lama tidak meng-updates. Sangat sibuk kebelakangan ni. Jadi tidak dapat bersama dengan ini blog pada setiap saat lagi. meh kami nak story sikit sejak kami dok perlis nih. Negeri hujung Malaysia. Hihi.

Aku bertolak hari sabtu pagi, pergi perlis dengan berat hati. jauh wehhh :'( tapi ayah aku kata jangan fikir jauh sebab nanti memang rasa jauh. Fikir dekat jea. haha. cmne tuh. okay takpe. Perjalanan kitorang dari KL ke Perlis dalam 12 jam. lamaaa kan. Of course la, for sure nak kena redah 4 buah negeri dahulu baru sampai negeri sebelah siam tuh -.- hewhew.

so, sekarang saya menjadi pelajar matrikulasi . . .

Mula-mula tu ada orientasi. Memang penat yang amat. semua nak kena dengar cakap AJKO jerrr -,- time orientasi kena belajaq nyanyi lagu kolej dan lagu negeri Perlis. Mula-mula memang berat hati nak nyanyi lagu Perlis tuh, rasa macam mengkhianati negeri sendiri je. huhu :') Tak hingin pun nak hafal lagu tuh.

Tapi AJKO kata " sekarang kamu dah berada di Perlis, nak taknak kamu mesti dan paksa diri kamu untuk menyanyikan lagu Perlis ni. Kamu dah jadi orang perlis, taknak pergi balik"

kejam. bosan. tak syok.. tu lah ayat pertama yang keluar daripada mulut aku. haha. So dengan terpaksanya aku ikut la menyanyi lagu tuh. last-2 best pulak lagu Perlis nie. haha, takde masalah... hehehee :P

Aku ditempat kan di hostel 'Siti Aishah' (A1), tepi sekali, dekat dengan padang. :)

Roomates aku ada nam orang. 3 orang dari Selangor, 1 dari Penang, 1 dari kelantan. alhamdulillah semua baik saja. Tapi pernah gak la gaduh. cikgu selalu pesan kat semua pelajar.. " Jangan gaduh dengan kawan sebilik, anggap dorang macam adik-beradik sebab kat sini kamu takde sape2, kamu kena tinggal dengan dorang jugak sebilik satu tahun "

hew hew. yelah cikgu. haha. okay nak  cerita. Dua minggu aku kt KMP, tiga kali dah kena warning. agagaa. firsltly sebab order pizza tengah malam. pak guard kata kalau nk order2 sebelum pukul 7 malam. Next, sebab lambat masuk asrama. Pelajar kena ada dalam hostel sebelum pukul 11 malam. Tapi kitorang balik dari cafe pukul 11.30 malam. Then, aku outing dengan mak saudara aku, balik kolej kena sebelum pukul 7 malam, tapi aku terlewat balik lak. haha. watlek watpeace. asalkan struggle for 4.00 flat. kena warning tuh abaikan.hahaha.

nie pelajar generasi 2012/2013 buat. Padang besar so boleh muat lah semua pelajar. beribu-ribu pelajar matriks perlis. Cikgu kata tahun nie kali pertama budak KL/selangor menguasai KMP. :) So tak hairan lah sebab sume satu kepala, pernah jadi kaki lepak gak dulu. budak pavi/mid valley. hahaha !

Masa kuliah cikgu cakap " remaja KL/Selangor dah berkurang sebab semua kena campak kat Perlis. Remaja perlis pulak tak tahu kena cmpak kat maan dah.." hahahaha !

Apa pun, niat nak belajar. So duk matriks kena struggle la. Express punya, dua minggu dah habis dua bab. :) so sampai sini je, tak tau bila lagi boleh updates :')

p/s : gambar banyak dalam phone, lain kali baru upload. tak sempat
p/s/s: Im busy lately .

Okay, one more storiesssssssss. nampak tak bawah nie ?


Syukur gak dapat poli, ngat nak keluaq dari 'hujung dunia' nih, tapii...

kau tengok aku dapat kat manaaaa? PERLIS GAK ! huh. jodoh aku memang dengan perlis :'(
haih sabar je laa. Matriks je la, xde masalah....

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa