The One and Only
Bila hati bicara
Friday, December 30, 2011 • 12/30/2011 12:29:00 PM • 0 comments


Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.

Lelaki yang cantik,adalah:-

1)Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2)Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3)Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
4)Lelaki yang tenang dan lapang dada
5)Lelaki yang baik sangka
6)Lelaki yang tak pernah putus asa

Perempuan yang gagah,adalah:-

1)Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2)Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3)Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4)Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.

-Aku belajar melupakan seseorang yg melupakan aku...
-Aku belajar memaafkan semua orang yg menyakiti aku...
-Aku belajar utk menjadi yg terbaik utk org yg aku sayangi..
-tetapi,ssuatu yg banyak aku pelajari iaitu,
"harus belajar TERSENYUM disaat dia tidak mempedulikan aku."

Bila aku sedih , aku menangis untuk lebih tenang . .
Bila aku marah , aku menangis untuk redakan rasa itu . .
Bila aku terasa hati , aku menangis supaya aku tak buat dosa dengan mengumpat . .
Bila aku rasa benci , aku menangis supaya aku benci akan perbuatan aku sendiri..
Bila aku buat dosa , aku menangis kerana aku buat Allah murka . .

Ya Allah , terima kasih kerana sentiasa ada bersamaku . .
Engkau yang paling memahamiku , tiada yang lain . .
Terima kasih kerana beri nikmat 'menangis' ini untuk hamba-Mu lebih dekat
dengan-Mu . .
Alhamdulillah.

Ya Allah, tika Engkau hadiahkan diriku SAHABAT, jadikanlah hatiku ini BERSYUKUR atas kurniaanMu..jadikanlah hatinya berlapang dada menerimaku..ya Allah, tika Engkau hadiahkan diriku sahabat, jadikanlah sahabatku ini sebagai teman seperjuanganku, peniup SEMANGAT juangku..yang saling membantu memikul AMANAH DAKWAH agamaMu..ya Allah, tika Engkau hadiahkan diriku sahabat, jadikanlah hubungan ini disemai atas KEREDHAANMU..teguhnya atas cinta padaMu..dilindungi dari segala MAKSIAT & hal-hal yang melalaikan dari mengingatiMu..ya Allah BAHAGIAKANLAH hatiku dan hati seluruh sahabatku dengan cinta kepadaMu.
Lelaki sejati hanya memberikan cintanya pada satu wanita . Dia takkan menyakiti wanita kerana dia faham akan hati dan perasaan wanita.

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa