The One and Only
I'm Yours.
Tuesday, December 27, 2011 • 12/27/2011 12:06:00 PM • 0 comments

Asslamualaikum and Hello world :') Hari nie aku bangun awal sekaliii. Tapi sedih sekali sebab tak boleh solat :( Biaselah perempuan. Okay, so sweet right if I get the boy like that. *Pic atas nie* romantic ohh. HAHA.

Kalaulah awak dapat baca ape yang saya tulis nie. Ohh please bacalahh, bacalahh. Ok. Dia tak tahu pun pasal blog aku nie pun. Maybe. So, dia takkan tahu apa yang aku nak bagitahu. *tepuk dahi*
Boys, please read this !
Boys, your girl really want you to be honest and faithful in your relationship. When a girl loves you they truly loves.
 Just honest and faithful. Tu je. Tapi laki sejati je boleh buat. Errrrrr. "Tinggalkanlah sesuatu yang meragukan". So, kire jalan terbaiklah nie aku tinggalkan dia sebab aku ragu-2 dengan dia.  ahaks.

Semalam aku ada baca buku 'Ustaz Azhar'. And, disebabkan buku tu sangat menarik perhatian aku, so satu hari je aku dapat habiskan buku tu. Tak tebal pun cuma 180 muka surat. Dalam buku tu, ada something yang menarik minat aku dan membuatkan aku rasa resah sebab pernah buat dan lega sebab dah takde apa-apa hubungan dengan seorang insan tersebut. Apa yang menarik ? Okay ustaz tu cakap...
Sekiranya kandungan mesej antara lelaki dan perempuan yang bukan mahram itu adalah perkara-perkara penting seperti jual beli atau seumpamanya,maka hukumnya adalah harus dan wajib disingkatkan setakat yang penting sahaja.
Sekiranya mesej seperti bertanyakan "sedang buat apa?" "Awak minat apa?" "Suka warna apa?" atau "saya suka tengok awak ..", maka hukumnya tidak syak lagi adalah HARAM dalam islam. 
Haram ? So maknanya tak boleh buat ? err, itu hukum bermesej. Satu lagi pasal 'couple'. Alright, jom usha..
  • Hukum berdua-duaan antara lelaki dan perempuan bukan mahram adalah haram menurut ijmak ulama. Perbuatan ini juga haram kepada mereka yang sudah bertunang kerada hadis Rasulullah yg direkodkan Bukhari bermaksud ..
"Jangan berdua-duaan perempuan dengan lelaki melainkan ditemani oleh mahramnya."
Couple adalah budaya Yahudi dan nasrani, mula diterima oleh orang islam yang jahil dengan hukum-hukum agama.
 Zina mata bermaksud melihat perkara-perkara yang haram seperti melihat lelaki akan perempuan yang bukan mahramnya seperti pasangan-pasangan bercinta sekarang ini.
Wahhhh terasa ke ? Samalahh :P Ececehh, tak lah. Haih so selama nie kita tak tahu ke couple tu haram ? Sekarang aku dah tahu :') Semoga Allah memberi petunjuk kepada kita semuaaa. Aminnn !

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa