The One and Only
Perlis to KL ~ away from sweet home. My lifes in Perlis!
Monday, November 12, 2012 • 11/12/2012 01:24:00 PM • 0 comments

Hello everybody ! Im here to post something news. How's life? Iz good enough, didnt u ha? Sudah sekian lama saya meninggalkan blog ini tanpa perkhabaran. I've had done for my PSPM1 from October 29th - November 06th 2012 and we've had a great time for the last three days w novels,comics and movies, before our MUET examination - on November 10th - that day I have to go back to KL this afternoon around 3pm by KMP's bus. And, we've done for semester 1.


On my first day in KMP, I felt like..erm, boring and hate everybody in KMP. I dont want to be friend with anyone. They are not a same, not at all! but after orientasi, Aina and Kharul is one of my close persons. Where we were,we'll be together. Then, I knew Halimah, Fatiah and Shin. They are my roommates (A1309), also,they make my days even sometimes we are disagreement,fuss and disturbance, but..Yyeah it's normal. Gaduh tu normal even sekejap like sibling la. Im okay w my roommates. They're kindly and careless.

Dari kiri, (me), Kharul Arifah, Nur Aina Dayana, Tan Khai Shin, Noor Halimah dan Nurul Fatiah

.....

okay, tragedi sebelum balik. Before we're go back to KL (my roommates -Aina and Kharul, my roommate's boyfriend and I). Roommates aku 3 orang dari KL termasuk aku and sorang dari Selangor, sorang Penang and sorang lagi Kelantan. So aku and dua orang roommates aku- Kharul and Aina, balik naik bas -Etika Express. Sangat best bas nie sebab ada dua tv kat dalam depan and belakang so kalau penumpang belakang tu nak tengok tv, takperlu lah nak terjenguk2 kat depan. betul tak. Nak dijadikan cerita, sebelum bas datang tu, kitorang lepak kat kedai makan. Lapar kut. Dah habis makan Nasi goreng ayam and Teh O ais, nak pergilah bayar. Tengok2 dalam purse tak cukup duit. HAHAHA.

mamak : makan apa?
Irsyad (Kharul's boyfriend)  : roti telur,kuew teow goreng, 2 teh O ais.
mamak : rm5.50
Aku : dua nasi goreng ayam, dua teh O ais.
mamak : rm14.40
Aku  : haaa? takkan makan nasi goreng ayam je sampai macam tu sekali maa.
mamak : you ambik ayam kat depan tu ke?
Aku : Nope.
mamak : oh sorry, saya fikir you letak ayam.
Aku  : erm, how much ?
mamak : rm 9.40
Aku : (ehhh tak keluarkan duit lagi la pulak, ade rm6 je)
Bagi rm6 then pandang Irsyad. HAHA. Pepaham je laa , nasib baik Irsyad ade kut time tu, dia pun bagi la rm10.
Aku : haha sorry tak keluarkan duit lagi, jom gi bank nak keluarkan duit.
Irsyad : duit aku gak kene..
Aina : weh, qila nak pergi bank jap
Kharul ngan Irsyad : okay jom.
Then aku bank-out duit. haha :P
Aku : Nah, duit kau aku ganti balik(bagi rm10), bak balance.
Irsyad : bagi rm6
Aku : ehhh asal kau bagi 6 ringgit?
Irsyad : betul lah kan?
Aina : Tadi berapa ringgit?
Aku : sembilan ringgit empa puluh sen. aku bagi kat mamak tadi 6 ringgit.
Kharul : Okay, tadi rm9.40 , kau bagi kat mamak rm6, irsyad bagi rm10. so..
Aku : ehh its means aku dapat la..erm..
Kharul : wehh korang kena mintak balik rm6 kat mamak tuh.
Aku ngan Irsyad pun pergi la kedai tu balik. gila complicated. Tak boleh jadi nie. ececeh..padahal.
Aku : mamak! Tadi i bagi 6 ringgit kan and dia bagi rm10, so maknanya u kena bagi balik rm6.
mamak : saya dah letak itu duit rm6 dekat atas nie.
Aku : takde pun?
mamak : ya ka? cuba check semula.
Aku geladah la beg aku, keluarkan segala benda, whoopsy pun kena keluarkan. Oh noo, jangan tengok whoopsy aku.hehe. okay balik pada situasi tadi, memang duit 6 ringgit tu takde !
aku : takde la mamak, memang takde.
mamak : Nie saja duit (dia tunjuk duit kat dalam laci) u orang first bayar tadi, saya tak usik pun.
aku : diam.
mamak : (letak 6 ringgit kat atas meja tu) takpelah, you ambik la.
aku : okay (ambil duit tu dan keluar dari kedai)
Kharul : dapat ?
aku : dapat. tapi dia kata dia dah bagi duit tu,dia letak atas meja tapi ni dia bagi balik 6 ringgit.
Aina : cuba kat tengok dalam purse betul2.
Aku bukak purse. Ada duit rm6. Aku keluarkan. "Yang nie duit yang Irsyad bagi tadi..aku tak ambik pun rm6 atas meja yang mamak tu cakap tadi"
Irsyad bukak wallet dia. ada 6 ringgit jugak. Bermakna Irsyad yang ambik Rm 6 tu! kesengalan betul! haisshhh..
Aku : kau yang ambik!
Irsyad : hahahahaha aku tak perasan
aina : senget betul.
Kharul : hahahah ape la, pulang balik duit tu.
Then kitorang masuk balik dalam kedai tu,....
Aku : mamak2, dah jumpa duit tu ! (senyum) sorry2
Mamak : ya, dah jumpa? haa kan saya sudah cakap. takpe2 (senyum juga)
Semua nie sebab ---> IRSYAD. dia yang ambik duit 6 ringgit atas meja tu pastu buat muka tak bersalah. HAHAHA. sengal ! Finally, semuanya dah selesai.... :) Peace !

Anyway, sebenarnya kat sini bukan itu yang aku nak meluahkan. Bukan itu aku nak ceritakan. Selepas aku menjalani hidup berdikari, selepas aku bersosial dengan kawan-kawan yang dari pelbagai negeri, selepas aku lebih mengenali ramai orang, dan, semasa aku berada di KOLEJ MATRIKULASI PERLIS, Demi Allah, aku sayang KMP.  Sebuah negeri Indera kayangan. Ini bukan yang macam aku fikirkan sebelum ini, sebelum aku menjejak kaki ke sini, berbagai-bagai difikiran aku, mula-mula aku benci, aku menyampah, aku kata yang aku tak suka disini. Tapi, selepas kita mengalaminya sendiri, hidup di negeri orang itu jauh lebih beza. Jauh lebih banyak pelajaran dan pengajaran yang dapat aku pelajari.

Tapi tak semua sempurna, aku tak suka makanan kat sini sebab TAK PEDASSS !!!! uh-please.

Anyway, this iz my lifes in KMP ~






























































kain baju koyak sebab iron baju tu murah!

kharul arifah..


Merdeka day !
























bawah nie otw nak gi UITM Arau




makan sate taste perlishh, satu 20 sen jea! murah an? :) sodaaapp



senamrobik :)
|
V



ROOMMATES!


time mengundiii~


Malaysian day :)



ambik gambar senyap2 kat Dewan, malam malaysian day ni~

THE END OF THE STORY OF SEM 1 :)





The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa