The One and Only
Menanti pagi yang hadir
Friday, February 8, 2013 • 2/08/2013 02:43:00 AM • 0 comments

*Header dulu*YongHwa sangat cute tpi rasa nak tukar header lepas muhasabah diri tadi. Alhamdulillah.

Assalamualaikum sahabat blogger sekalian!
Ohh aku sangat sakit kepala sekarang tapi tak dapat nak tidur bila ada atas katil. Mungkin ada kacang hijau dibawah bantal kut, tu yang payah nak tidur? Mungkin.

Selepas beberapa minit mata tidak layu2, aku pergi mengadap PC. Aku baca satu artikel mengenai islam. SubhanaAllah! Tenang jiwa dan raga. Selepas satu cerpen dibelek, aku belek yang lain pula. Lagi dan lagi. Sampailah aku terpesona dengan satu tajuk ni. Nikmatnya perpisahan Insan 'bercouple'
"Aku memang sangat mencintainya. Tapi aku terpaksa clash dengan dia.."
"Kenapa pulak?"
"Sebab aku selalu ingat dia sampai aku selalu lupa Allah."
Pergh.. terbaiklah bro! Alhamdulillah..

Apa maksudnya? aku terus ingin tahu. Baca sehingga perenggan yang terakhir. Memang.. memang menakjubkan insan yang mendapat hidayah Allah ini. Sesungguhnya berpisah kerana Allah adalah keputusan yang sangat bijak. Bercinta jugalah kerana Allah. Masha-Allah!

"Kadang-kadang kita merasakan nikmat ber'couple' itu terlalu indah. Lalu kita suka. Tapi sebenarnya itu hanya sangkaan. Mainan nafsu. Direct to the point, ber'couple' (sebelum nikah) tidak baik untuk kita. Sebab itu Allah mengizinkan berlakunya 'kehilangan' atau perpisahan. Kerana 'kehilangan' atau perpisahan yang kita tidak suka itu sebenarnya baik untuk kita."

Allah always know the best for you :)


The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa