The One and Only
STOKIN
Saturday, June 27, 2015 • 6/27/2015 11:44:00 PM • 0 comments

ASSALAMUALAIKUM ! Dah lama aku tinggalkan alam blog ni kan. hehe, sebab takde masa nak tulis. sekarang ni pun musim peperiksaan akhir. sibuk sangat banyak giler projek,assignment lah. tapi alhamdulillah semua dah selesai untuk sem yang banyak cabaran ni. dan, sibuk jugak dengan bakal husband. tapi harini sempat jugaklah menulis sebab kat rumah ni takde orang. I mean, tinggal 2 orang je so rasa lapang sikit nak menulis. aku memang tak selesa bila menulis ada orang tengok kt belakang. dari dulu lagi. ye,memang tak selesa sangat. dan, tak suka. ok! hehe inshaaAllah aku akan habiskan belajar aku ni lagi 2 sem je. InshaaAllah, semoga Allah permudahkan. Allahuma Aamiin. dan InshaaAllah ada rezeki aku akan sambung master. Aku hanya merancang Tuhan yang menentukan. ye dok ? semoga rancangan aku ni dikabulkan oleh yang maha berkuasa, tapi siapa tahu, rancangan Dia yang terbaik. 

ok, sekarang ni semua tertanya tanya kenapa menulis semula?

sebab aku ada benda nak cerita. nak luahkan. hihi, yelah dulu ada je cerita aku nak luahkan dalam blog yang serupa dah macam diari online aku ni kan. tapi sekarang ni masa sangat sangatlah suntuk dan sibuk dengan kerja. ni dah takde kerja dah, tinggal nak belek2 nota je untuk exam nanti. hihi. doakan ye ?

okay, topik kali ni pasal stokin. kenapa dengan stokin ? Actually korang tahu kan yang kaki ni pun aurat. Nak ubah diri ni jadi baik memang susah, memang banyak dugaan. Tapi kena istiqamah lah. Dulu masa kat matrik aku pernah cuba pakai stokin. Nak keluar dari bilik tu, aku pakai stokin. sebab aku rasa mendamaikan bila tengok orang pakai stokin, sebab dia boleh tutup aurat dengan sempurna. so, aku pun mula pakai stokin. tapi tak lama, seminggu je lepas tu aku jadi macam biasa balik - aku keluar pakai sandal or selipar, aku biarkan kaki tak berstokin. tapi masa tu akuu tak rasa apa apa. aku tak rasa aurat pun bila keluar tak pakai stokin. aku biarkan jadi diri aku yang dulu. sampailah aku diterima masuk ke UTHM.

Kat UTHM, aku mula berjinak jinak semula dengan membiasakan pakai stokin bila nak keluar dari bilik. nak pergi cafe pun kena jugak pakai stokin. tapi ada satu hari tu, aku malas nak pakai, so aku keluarlah dengan tidak berstokin. aku biarkan lagi kakiku bertelanjang seperti itu. pastu, sebab sehari dah lost pakai, seterusnya pun aku tak pakai. aku malas.

Sampaikan masuk sem 4(akhir-akhir sem rasanya). aku mula pakai stokin semula. kalini aku tekad aku nak keluar pergi mana mana, kena pakai stokin. aku bagitahu tunang aku, " rasa macam nak keluar gi memane nak pakai stokin lah".. Tunang aku bagi sokongan kat aku. dia setuju dengan cara aku. Sejak dari tu, aku keluar memana aku pakai stokin. pernah jugak tetibe rasa malaslah nak pakai(hasutan syaitan lah tu), tapi aku tekad, aku buang malas tu. aku capai jugak stokin. aku pakai stokin bila nak keluar dari rumah/bilik kolej. sampaikan satu hari tu, bila aku tak pakai stokin, aku jadi malu. aku kena jugak keluar pakai stokin. stokn ni ibarat baju. nak keluar mesti pakai. kalau tak pakai, pasti tak selesa. alhamdulillah aku dah boleh pakai stokin, aku dah biasa pakai stokin. aku selesa. dan, aku suka. alhamdulillah

aku tahu tak semua orang boleh berubah. dan, perubahan itu datangnya dari Allah. mula mula memang payah. aku laluinya. banyak kali dah aku pakai bukak pakai bukak ni. sama lah seperti orang yang memula nak berjinak jinak dengan tudung, dengan baju longgar-longgar. alhamdulillah, Allah buka pintu hati kalian. Semoga kita umat islam mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah SWT. semoga kebaikan yang kalian buat, dipermudahkan olehNya.

Aamiin..

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa