The One and Only
Sekuat mana saya tahan, keluar jugak
Monday, January 16, 2012 • 1/16/2012 11:59:00 PM • 0 comments

Asslamualaikum to all muslims and Hello world ! It is Monday and it's time for all students to go to school again. And me, go to work for a sixteen days. Actually you dont feel how I feel today. Got sucks !

So how's today? I woke up early in the morning at 7 am to go to Guardian HK with a happy life but it has been moved like 'I wanna cry' later this afternoon and I just hate it. Good thing my dad gave me some RM and made breakfast early in the morning. So, it's a good morning for me :)

And now I wanna share my 'bad' story for today. I really hate it like, 'sekuat mana saya tahan, keluar jugak'. Jangan lah fikir lain. Kite baca dulu sampai habis. HEHE. The story is beginning...

 
Dengan berhati-hati aku kira duit, tadi betul-2 aku buat yang terbaik punyaaa taw. Payah jugak jadi cashier nie. and aku geram gilaa sebab sorang kakak dekat tempat kerja aku tu cakap macam nie ' short 30 sen! bawak duit tak?'

aku cakaplah, dalam beg. Then dia kata dengan suara kasar giler nak mampus tu, 'pergi ambik sekarang, aku nak kire sekarang'.  watdefak ?!

Sumpah tadi aku kecik hati giler gilerrr. Time tu rase nak menangis. Yelah hati aku lembut. HEHE. Ececeh, bukanlah, macam nie, MY PARENTS tak pernah langsung marah kat aku. MY TEACHERS langsung tak pernah tinggikan suara. MY FRIENDS sangat sangat terbaik dan tak pernah berkasar dengan aku. Apa lagi orang yang aku tak kenal ?

Kakak tu dengan sesuka hati dia, dia main lepas je cakap. Kasar pulak tu. Aku terase tahu tak ! Okay, memang lah chill, tapi aku nie mana boleh diherdik sikit, sebab aku TAK PERNAH LANGSUNG dikasarkan. NEVER. Sepanjang hidup aku takde orang yang pernah buat mcm tu lagi. Boleh dikatakan dia orang pertama buat macam kat aku. Bengang tahu tak :(

Tapi aku tahan, aku tahan menangis. Mata aku dah merah. So aku buat-buat susun barang. Then Saidatul (rakan sekerja aku) tanye, " qila okay tak ?" 

aku diam.

Dia tanye lagi. Dan tanya lagi. Lepas tu kak Jeha masuk Guardian, dia pulak tanya aku okay ke tak. Aku nie dah la tak boleh orang tanya aku macam tu, lagilah bertambah aku menangis. So aku dah tak tahan, keluar semua air mata aku dekat tempat kerja aku tadi. First time aku menagis kat tempat kerja. Malu jugak :-/ Nasib baik takde customer mase tu. Lepas tu Kawan karib aku datang pulak, Fadilla. Dia tanye aku okay ke tak dia risau kalau ada ape-2 berlaku dekat aku. 

Aku tak boleh tahan, aku luahkan. aku menangis. Aku tersedu-sedu. Aku nak berhenti nangis tapi tak boleh. HAHA. tak tahu lah kenape. Lepas tu semuaa pekerja-2 kat situ tanya kat aku. Haih. Sabar jelaa. Tu la, sekuat mana aku tahan, akhirnya air mate nie keluar jugak.

Menangis sangat lega. :')

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa