The One and Only
It is bout MUET and ME
Friday, August 17, 2012 • 8/17/2012 12:51:00 PM • 0 comments

Malaysian University English Test - MUET. what's that ? Is that everything in english? Yyeah. Speaking,writing,listening and reading. Before I masuk matriks, I dont know what iz de 'MUET'.  My friend - form 6 now studying in melawatians told me every once a week ada peresentation in their class. So I felt like..wooo best gila! Im eksaitedddddly and wanna know lebih lagi. Gila syok kan kalau all persons speak in english, lagi-lagi orang sekeliling kita and lagi bagus ALL persons do a same thing - speak english. Dah rasa macam duduk kat overseas.HIHI, tapi sangat bagus lah that muet nih ada improvement. Students can improve their english languange.

and, when I'm a student of matriculation college, I know more bout MUET. cos we've too. dan dapat alaminya with myself. Ingat form 6 je ke ada MUET nie. Not now. Matrics also got MUET. You know why ? sebab if korang nak sambung degree in gov U mesti ada subject MUET. Actually a matriculation and form six tak banyak perbezaannya. Just Subject and environment je la kut. I means, form six kena sekalikan dengan budak-budak sekolah yang lain- form 1 till form five, and students of matriculation just a matriculation, tak campur-campur. Maybe matriks lain ada jugak bercampur dengan kakak/abang sem 3 dan 4 tuh. Tapi Perlis okay, sebab it's just 2 sem. Only gen 12/13 ! semua sebaya. semua satu tahun je. But ade jugaklah second enthic. and tak berapa nampak sangat sebab beriburibu orang, nie pun tak berapa kenal sangat semua pelajar kat matriks tuh gak, except kuliah 6 je lah cos setiap kuliah bertentang 'kepala', so that's why la kenal. kenal cmtu2 je, jumpa senyum and says HI. Dalam kuliah aku (A6) ada dua ratus tiga puluh tiga(233) je.. banyak lagi kuliah lapan (A8) , dan kelas aku ada 29 orang termasuk aku. 

Alhamdulillah, I love my classmate and kuliah. Mungkin kami sehati sejiwa. Everything is okay. Teachers and lecturers also perfect. and I love them so much especially my business management teacher -Puan Shammila. Hihi, and Business is the one best subject for me laa, MUET too - Miss Ng Hooi Chuen. Ohh ohh I still remember how she told to my class and me to mention her name carefully.Hihi, and I lah paling marah if my roommate sebut nama dia tak betul, lagi-lagi KHARUL ARIFAH! grr. sometimes aku rasa my roommates -kharul (ohh,she's a girl okay! huh?) .. aku rasa kharul tu saja nak sakitkan hati aku. Tapiii dia tak kenal siapa aku nie lagi. Kalau orang sakitkan hati aku ada lah tu aku nak buat. lagi-lagi if ada orang melenting aku, aku tengking dia balik wooo. macam aku buat dekat ketua aras ! Haha, sape tak bengang. but everything could changes like my roommates tu kan, she says sorry for me and apologize. Nasib baik..kalau tak..haih tak kena-kena!

well all in all, Im doing good here in Paris, eh nope, Perlis.. Hihi. Even sometimes we were a complicated, angry birds each others but .. thing are.. well okay, fine. Alhamdulillah .
Alhamdulillah for having these lovely companies. Sometimes the weather will changes basically and quickly. Yyeah its like.. tiba-tiba hujan tiba-tiba panas yang amat. Kalau nak tahu sini memang takde guruh ke ribut ke petir ke. kita kat sini tak mainlah semua tuh, kalau nak hujan je, hujan akan turun dengan tak disangka-sangka. Tapi kami memang tak kisah even baju tak angkat dari ampaian sebab... haaa tengok tiba-tiba panas terik! HIHI :) Ye, beginilah kisah hidup saya di negeri kuning biru. Tapi merah kuning tetap dihati :) SELANGOR IZ BETTER THAN PEGHLIS,actually. butt dont get me wrong la. actually, it is not really bad because..alhamdulillah. 

again,
alhamdulillah Thanks be to Allah.
Target for MUET- band 5 ! Tapi kalau ter-dapat band 6 pun apa salahnya.. Hahaha. InsyaAllah. (=

The name given is Aqilah Zahirah Zulhisham. She loves to blogging since 2007 :)She lives in Kuala Lumpur,Malaysian. There is her own story of love and disappoinment, grief and happiness.

Diary About
 Sweet Stalker


Hi readers! Tekan iklan bawah ni untuk dapatkan duit :) masyukk !!
Template By: Umi Humaira
Owner: Qilaazahiraaa